ΛΕΞΗtanil
τ.2

#εξω_φυλλα | LIBRON Εκδοτική


Λεξητανίλ
Υπάρχουν κάποια φύλλα που είναι διαφορετικά από τα άλλα. Είναι γραμμένα με όλη αυτή τη δύναμη που κρύβει το μέσα, το έγκλειστο, αυτό που κρύβεται πίσω από τα κάγκελα # των φυλακών, αυτό που κρύβουμε όλοι μέσα μας. Αυτά είναι τα φύλλα των ΜΑΘΗΤΩΝ μας. Βρίσκουν τον δρόμο προς τα έξω. Γίνονται #εξω_φυλλα (LIBRON Εκδοτική). Διαφορετικά από τα άλλα. Γράφτηκαν με πολύ σεβασμό, συνεργασία, φαντασία και αγάπη. Κάπου εκεί στις αίθουσες του ΣΔΕ - Φυλακές Διαβατών, Θεσσαλονίκη. Μας προσέφεραν μοναδικές στιγμές συγκίνησης και ευαισθησίας. Μας θύμισαν το ποιοι είμαστε εμείς οι ίδιοι και πού μπορεί να φτάσει ο καθένας μας. Με περηφάνια και βαθιά ευγνωμοσύνη, τα μοιραζόμαστε μαζί σας.
 
Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το 3ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Θεσσαλονίκης, το οποίο στεγάζεται στο Κατάστημα Κράτησης Διαβατών Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σειρά μαθημάτων δημιουργικής γραφής κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους 2015-2016. Τα κείμενα που παρήχθησαν είναι ειλικρινείς εικόνες του εσώτερου κόσμου των μαθητών, αλλά και ιστορίες μυθοπλασίας που συνέθεσαν κατά τη διάρκεια των συναντήσεών μας. Εκφράζουν την επιθυμία επαναπροσδιορισμού της ζωής, το νέο ξεκίνημα που θα σηματοδοτήσει ταυτόχρονα και την απομάκρυνση κάθε πιθανότητας επιστροφής στην έγκλειστη κατάσταση. Γιατί ένας τέτοιος κίνδυνος είναι πάντα εκεί. Οι συμμετέχοντες προσπάθησαν να τον ξορκίσουν διερευνώντας δημιουργικά σκέψεις και δράσεις, αναφερόμενοι άλλοτε στον αγώνα τους να φτάσουν στη χώρα της ελπίδας, άλλοτε στην οικογενειακή και προσωπική ζωή που άφησαν πίσω και στην οποία ποθούν να επιστρέψουν, άλλοτε με διδακτικό ύφος συνιστώντας σύνεση και αποφυγή παθημάτων και άλλοτε εκφράζοντας θλίψη, έρωτα, οργή, ελπίδα. Όλοι όμως, ανεξαιρέτως, ανακάλυψαν τη δύναμη της γραφής, την ικανότητά τους να εκφράσουν συναισθήματα και όνειρα, ανησυχίες και οράματα, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό την αυτοεκτίμησή τους και σε ένα βαθμό επαναπροσδιορίζοντας τον ίδιο τον εαυτό τους και τις πράξεις τους.